Undgår jeg sorg og ulykke?
Hvem er det, Herren elsker? Er jeg en af dem? Jo, der står jo, at Gud elskede verden. Altså må jeg også være omfattet af denne kærlighed.
Men betyder det, at jeg undgår sorg og ulykke? At jeg altid kan leve i tryghed? ”Den Højeste skærmer ham altid”, lyder det til Benjamins stamme og nu til mig. At være elsket af Herren - det skaber tryghed under alle forhold – også når sorg og ulykke rammer.